24 november 22.32

Ikväll fick jag mig en tanke.. 

Jag älskar att träna och det är en stor del av mitt liv. Alltid hållt på med idrott på ett eller annat sätt. Spelade innebandy & fotboll för en lång del av min "ungdom" slutade innebandy för några år sedan och fotboll några år innan. Jag tappade suget och det blev mer tävling än vad det blev kul. Alltid gillat att vinna och när det var matcher och cuper. Men i slutändan så ska det vara roligt och vid en tidpunkt slutade det att vara det. Men jag saknar det... 

Jag började då istället att gå på gym. Inte lika kul som en lagsprort men ändå roligt. Hade ett uppehåll när jag flyttade hit till Göteborg i september förra året, fram till nyår. Men sen tog jag tag i det men det har gått lite fram och tillbaka. Nu är jag inne i ett stim och älskar det! 
Ikväll började jag funderade på vad jag vill få ut med min träning. Jag tränar inte för att bli biffig eller för att bli smal. Jag tränar för att jag mår bra av det och för att jag ska kunna unna mig. Jag har aldrig trott på det här med dieter eller att svälta 2 dagar i veckan. Jag gillar mat och äter gärna. Men ibland har jag dåliga matvanor. Jag har ett väldigt varierat jobbachema med olika tider, alltid ifrån 8-17, 11-20 & 23-07. Så blir svårt att försöka äta i normala tider, 3 gånger om dagen. Men jag har nu funderat och jag ska testa en sak.. LCFH. Jag älskar ris, potatis och pasta så jag ska börja med testa det några gånger i veckan för att se vad jag tycker. Inte för att försöka gå ner mycket i vikt utan för att få lite bättre matvanor. 
Få se hur detta går, fortsättning följer haha... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0