31 juli 13.40

Usch vilket pissväder... Dumma regn.

Även om jag bara jobbar, jobbar och jobbar så vill jag ändå ha sol. Jag blir mycket gladare och kunderna blir också gladare och flera.

Jobb 9-18.15 idag sen ska jag åka och handla och bjuda mina lilla fina Cissi på middag. Hon tar in på hotell Högberg och sover hos mig. Imorgon är jag ledig så vi får se om det blir Göteborg & Liseberg eller stranden.

30 juli 10.13

Vilket sommarväder....

Jättepigg man kände sig imorse när klockan ringde.. Tog emot att gå upp när regnet vräkte ner utanför fönstret. & tyvärr så gör det det fortfarande..

Sitter på jobbet och ska börja jobba strax. Men jobbar bara till kl 15 sen ska jag hem och sova. Eller i alla fall lägga mig under en filt, en varm kopp choklad, läsa en bok eller kolla på en bra film. Skönt att man inte får dåligt samvete att ligga inne när det regnar, det är då man får passa på, man behöver sådana dagar också..

29 juli 22.03

Finmiddag denna måndagskväll

29 juli 22.00

Direkt från bilen på väg hem från Göteborg till strand. En riktigt grym kväll. En av de bästa kvällarna på strand faktiskt. Vi satt i vipen under kvällen, champagne sprutade och drinkarna flödade. Mycket dans, skratt och även svett. Lika varmt som vanligt...

Sov borta och åkte hem tidigt imorse för att gå till Tilda och fixa min hemska utväxt. Nu är den äntligen borta! Vi åt lunch efteråt och hade det supermysigt. Mötte sedan upp Cissi och tog en långfika. Vi åkte sedan upp till Borgholm för att köpa förköp till på söndag, sista strand och sommarens störta fest!

Imorgon är min lilla ledighet över och jag ska tillbaka till jobbet.

29 juli 21.40

Fler bilder ifrån Göteborg. En riktigt bra helg. Kan verkligen se mig i den staden i framtiden.

27 juli 16.45

Myser nu i vår svit på hotellet i Göteborg. Intervjun på Joy gick mycketbra. Hoppas på det bästa.

Vi ska snart ut och käka en tidigt middag och sedan blir det supermatchen på Ullevi!!!

27 juli 22.15

Middag vid vattnet i kvällssolen

26 juli 10.10

Godmorgon.

Sitter på jobbet och ska alldeles strax börja jobba. Hade en mysig kväll igår vid slotten med min extra storasyster Johanna. Folk skrattade åt oss och barn pekade när det gick sisådär med att få ingång grillen. Men jodå, mat och grillat fick vi i alla fall, ha ha. Inte en minut för tidigt innan vi skulle dö av svält.

Jobb idag 9.45-18.15. Sen måste jag packa! Åker tiiiiiidigt till Göteborg imorgon! Ska träffa butiskchefen för Joy på Kungsgatan först, sen mysa lite på stan följt av en tidigt middag och sedan fotboll. Real Madrid - PSG. Åh så sjukt häftigt! Längtar! Sen på söndag blir det shopping, shopping, shopping!

26 juli 10.00

Grillning vid slottet igår på kvällen.

24 juli 21.45

Sitter tillbakalutad i min stol och är mätt och go. God middag som vanligt. Proppmätt.. Önskar bara fotbollen gick bra också. Sverige ligger under med 1-0 men radar upp chanser så hoppas det ger resultat..

Ska sova när matchen är slut. Upp tidigt imorgon för att vara lite tidigare på jobbet och fixa lite.

24 juli 18.50

Underbar sommarkväll

24 juli 09.41

24 juli 07.52

Godmorgon.

Ligger trött och nyvaken i sängen. Dags att gå upp och äta frukost och göra sig iordning för jobb. 9.30-18.15, som vanligt. Jobbar så 2 veckor i streck nu.
Men idag kommer nya varor och märks att det kommit mer turister. Så dagen ska nog rulla på och gå snabbt :)

Ska tvätta min bil efter jobbet eftersom jag inte han det i måndags och eftersom fåglarna trycker det är jättekul att bajsa prick på min bil... nice! Annars blir kvällen lugn. Ska bara ta det lugnt. Äta gott och kolla på fotboll, semifinal i dam EM.

23 juli 20.47

Tacos & fotboll denna tisdagskväll

23 juli 10.05

Godmorgon!

22 juli 17.45

Har den sjukaste helgen att se framemot!
Real Madrid-PSG på Ullevi och jobbintervju. Åh vilken helg!!

22 juli 17.35

Hallå!

Vilken grym dag igår! Vi hade det jättetrevligt och roligt hos mig innan och som vanligt en galen kvällen på strand. Grymt!!

Segt att gå upp imorse, tog emot eftersom jag sov ungefär 4 & 1/2 timme. Så det var inte alls kul att gå och jobba 9.30-16. Men tiden gick ganska så snabbt ändå och mycket folk.

Ligger just nu i soffan och kollar på SATC. Ska kolla på fotboll ikväll och laga någon god middag.

21 juli 10.38

Här kan man va

20 juli 22.13

Grym kväll igår!!

Lekar, sång, långbord, dans, allsång, fotboll, massa skratt och shots. En otrolig kväll som sagt. Jag och Tilda kom hem i någorlunda lagom tid och somnade runt kl halv 3.

Vaknade i omgångar men somnade sedan om i Tildas soffa till halv 10. Gjorde mig iordning och gick iväg och jobbade. Slutade lite tidigare men kom
hem senare. Köööööö på bron! Tusentals turister och husvagnar och skit. Har varit en lugn kväll hemma, ätit en god middag och kollar på tv. Ligger nu i sängen och äter godis och kollar på "Hannah Montana". Vilken lördagskväll..

Äntligen en hel ledig dag imorgon! Eftersom vädret ska bli kanon så ska jag passa på att försöka få lite färg. Blid såklart att kolla på fotbollen också.
Ska sedan möta upp tjejerna i stan och käka och sen hem hit igen för mys och förfest och sen väntar en kväll på strand!

19 juli 15.21

Hallå.

Sitter på jobbet och har rast. Mycket folk och mycket att göra idag. Kommit ännu mer turister till staden och gatorna är packade och köerna överallt är långa.. Jaja, så är det att bo där alla andra semestrar.

2 & 1/2 timme kvar av denna jobbdagen. Ska då hämta upp Tilda och gå ock käka något lätt och sedan göra oss iordning för kvällen. Sportfest ute i Rinkabyholm. Kommer blir sjukt nice, haha. Sover hos Tilda i stan och går direkt till jobbet imorgon. Jobbar bara 3 timmar imorgon, skönt! Sen har jag hela lördagskvällen och hela söndagen JOBBFRI! Äntligen!!

18 juli 22.22

Mysig kväll på krögers med Johanna.

18 juli 09.53

18 juli 09.47

Godmorgon!

Startar dagen med en god frukost i solen. Tänkte sitta ute i solen en stund innan jag börja jobba och förhoppningsvis få någon färg.

Men som sagt, jobb idag som vanligt. Inte en lediga dag så långt ögat kan nå.

17 juli 20.00

Phuu, äntligen hemma..
Sitter och kollar på slutet av Norge-Tyskland och väntar på mat, grillat och potatisgratäng, mumma!

Har några riktigt bra dagar att se framemot;

Torsdag; Jobb & AW med Johanna
Fredag; Jobb & sportfest
Lördag; Jobb & myskväll hemma
Söndag; Mys med tjejerna, förhoppningsvis sol & bad sen grillning på kvällen, fest och strand!

17 juli 12.15

Vilken dag! SÅÅÅ varmt!
23 grader ute och klarblå himmel och jag ska jobba först på JOY och sen på Max. Aja, jag är inte bitter. Pengarna rullar in i alla fall..

Är match ute på Guldfågeln ikväll. Tyskland mot Holland. Publikrekord under EM. Så kommer bli kaos på Max.. Jag har lyckats pricka in alla mina senaste pass på Max under match-dagar. Nice... Får väll se vilken tid jag är hemma ikväll...

16 juli 20.22

Grillning, kvällssol och fotboll

16 juli 18.57

16 juli 18.26

Supermysig em. med Amanda vid hamnen.

15 juli 11.25

Godmorgon...

Vilken dag igår. Kaos på jobbet. Konstant kö i 3 timmar. Lökig och helt utmattade hämtade jag upp Cissi och Tilda efter jobbet och så åkte vi till Öland och gjorde oss iordning och åkte sedan på förfest i Glömminge hos Anna. Vi var 13 st tjejer som hade en jättetrevlig och rolig kväll. Blev en lyckad kväll på strand också.

Idag är det jobb som gäller. Men jobbar bara ert kort-pass så det är skönt när man är lite trött och sliten sen gårdagen..

13 juli 11.25

LYCKA innan jobbet!!!

12 juli 23.30

Bra dag. Klarblå himmel hela dagen och 22 grader. Men tyvärr så spenderade jag dagen på jobbet, men bara en kort dag som tur var. Tog en glass i hamnen efter jobbet med Anna och sedan drog vi och handlade mat.

Middag i kvällssolen med fina vänner, ett perfekt sätt att spendera fredagskvällen på. Nu sitter vi och kollar på film och käkar godis, chips, jordgubbar and you name it.

Imorgon är det jobb igen sen lördagsmys hemma med mamma och pappa för första gången på typ 2 veckor. Mycket fotboll imorgon också. KFF och sen EM. Och på söndag är det först jobb sen STRAND!!!

11 juli 14.41

11 juli 12.08

Fyfan rent ut sagt vilket vädret det var igår på kvällen. Taket på inglasningen smattrade och jag trodde det skulle gå hål i det och man hörde knappt tv:n. Undrade vart mina stackars små katter var någonstans...

Pga. skitvädret så var jag bara hemma igår. Blev inget krögers. Satt bara komma och tog det lugnt. Lagade hemmagjord pizza och kollade på fotboll. Sverige asså. Tror fan jag hade slagit dom straffarna bättre än dom...

Idag är jag ledig från JOY men jobbar på Max istället men börjar inte jobba för ens kl 17. Skönt! Så har hela dagen framför mig. Blev ingen sol dock.. Ska nog till gymmet en sväng och sen kolla runt på nätet och försöka lista ut vad jag vill göra i framtiden.

10 juli 14.00

Hallå.

Sitter på jobbet och äter en trött matlåda. Kall tacoköttfärs. Mums! Regnar bara öser ner utanför, jag och stod och velade om vita eller svarta byxor innan jobbet och klart jag valde vita och ingen jacka. Smart där! Strömmen har även gått 2 gånger. Svensk sommar...

Slutar vid kl halv 4. Ska då hem och byta om och sen möta upp Amanda för middag och AW på krögers. Det är ju trots allt lill-lördag och "sommar"

10 juli 08.45

Jobb jobb jobb

9 juli 20.13

Underbar sommarkväll.

9 juli 12.58

Hallå!

Vilken skön sovmorgon. Kunde vakna av mig själv vid kl halv 10. Gick upp och gjorde matlåda och marinerade en fläskfilé tills ikväll och hoppade sedan i i duschen. Åt min frukost ute i solen tillsammans med en skvallertidning. Det var morgonlyx det.

Nu dags för jobb 13-18.15 sen ska jag bjuda min fina vän och vapendragare, Tilda på middag hemma på Öland. Grillad fläskfile & hemmagjord poatisgratäng. Så Gott! Älskar sommaren!!

9 juli 12.55

8 juli 18.34

Bilder från helgen. Åh saknar det redan!!!!

8 juli 09.50

Godmorgon.

Då var man hemma igen efter en grym helg på Gotland. Vi kom dit sent på torsdagskvällen så vi packade upp lite och gick sedan och la oss. Vi gick upp tidigt nästa morgon och åkte till Fårö för att bada och sola men framemot em. så kom massa moln så vi packade ihop sakerna och åkte runt och kollade på raukarna. Vi åkte sedan hem till Visby och gick och kikade lite innan i stan. Var sedan dags att göra oss iordning för kvällen. Middag på stan följt av förfest hemma i lägenheten sen utgång på Gutekällaren. Vilken dag & kväll alltså. Helt obeskrivligt.

På lördagsmorgonen var det lite segt att komma upp men vi kämpade oss upp och packade väskorna och åkte till stranden, Tofta. Solen sken hela dagen, klarblå himmel och runt 23 grader. Efter en lång dag på stranden så tog vi en sväng nere i Almerdalen och på strandpromenaden. Kl gick och det var sedan dags att göra sig iordning för kvällen. Middag på Munkkällaren följt av utgång på Gutekällaren igen. Även detta en grym dag och kväll, sådant som man måste vara med för att uppleva.

Söndagen bjöd på sovmorgon och ännu varmare än på fredagen och lördagen. Uppemot 27 grader så vi var bara tvungna att åka till stranden i några timmar innan båten gick hem. Hemresan gick smidigt. Fika och SATC på båten gjorde så att 3 timmar sprang iväg och även körningen från Oskarshamn gick också smidigt. Så fort jag kom hem var det bara att börja packa upp och sedan slänga mig i sängen och har har nu precis sovit i 10 h. Skönt.

Nu är man tillbaka till verkligheten och semestern är över. Kommande veckor är fullproppade, jobbar heltid på Joy och extra på Max. Så blir runt 8-9 pass allt som allt i 4 veckor...

4 juli 10.23

Godmorgon.

Sitter och äter frukost och kollar på "The Doctors". Vilket väderlöst program... Aja, ska åka in till stan snart och hämta upp Sofie och Felicia för att åka och handla inför resan. Ikväll åker vi!! Måste in på jobbet en sväng också, vi börjar med en ny superfin kollektion idag, en fin mjukiskollektion. Så måste in och kika på det sen hem och packa klart det sista. Äntligen är denna dagen här!

3 juli 20.25

Grillad hemmagjord burgare

3 juli 17.37

En skön em. i solen

3 juli 17.34

En jättemysig och trevlig fika på stan med Cissi och Malin.

3 juli 09.56

Godmorgon.

Som jag tidigare sagt så tycker jag det kan vara mysigt att vakna upp och solen skiner in i fönstret och fåglarna kvittrar utanför. Men asså ärligt, jag har hela familjen fågel utanför mitt fönster och det låter som dom precis fått 1000 fågleungar. Dom skriker och för en helvetes oväsen. Går inte att sova, ljuset skär in i huvudet och i öronen. Fy.......

Så här ligger jag, vaken i min säng och kan inte somna om. Ska träffa Cissi senare idag och fika sen måste jag börja packa inför Gotland. Imorgon åker vi!

2 juli 20.15

Som vilken fredagskväll som helst. Älskar semester!

2 juli 15.32

2 juli 11.45

Slapp dag...

Har legat i sängen hela morgonen och kollat på SATC. Gick precis upp. Ska snart fixa lunch och göra iordning på mitt rum. Få se om jag börjar så småningom att packa till Gotland.

2 juli 10.52

Längtar längtar längtar!

1 juli 19.16

1 juli 18.30

Hellu!

Ligger i sängen och slappar. Kom precis hem ifrån stan med Tilda. Vi åkte in och käkade bakis-mat på Max, underbart! Sen tog vi en sväng på Hansa och på stan och hade det allmänt kul och trevligt. Ska snart käka något lätt och sen åka in till stan igen och träffa Julia, Sofie och Felicia för att planera Gotland. 3 dagar kvar! Whooo.

Bakfull och trött tjej...

1 juli 18.15

Vilken grym gårdag. Var hemma hos Sara och firade henne och åkte sedan till Köpingsvik på förfest med alla mina galna brudar. Hur kul som helst som vanligt och en galen kväll på strand.